Pages

Monday, August 16, 2010

RAMADHAN 2010

Kehadiran RAMADHAN yang dinanti-nantikan oleh Ummat Islam,dimana jua berada.
Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. Selamat berpuasa saya ucapkan kepada semua kaum muslimin dan muslimat. Selamat menjalani ibadah puasa dengan i'tiqad dan azam bahawa Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang sebelumnye. Latih la anak-anak kita juga dengan ibadat puasa moga-moga mereka akan sedar bahawa kemanisan berpuasa pada tika bersahur dan berbuka itu banyak fadhilatnya.

Sudah lama juga saya tidak mengemaskini blog,memandangkan amat sukar juga untuk meluangkan masa dengan kehadiran puteri sulung saya yang kini berusia 8 bulan. Banyak masa saya perlu habiskan bersamanye sehingga blog saya lama tertinggal. Pohon maaf dan semoga hadirnya ramadhan kali ini akan lebih membawa perubahan dan kemajuan dalam kehidupan seharian saya bersama keluarga,mudah mudahan untuk anak-anak tadika saya juga serta keseluruhan pembaca blog saya.

Hari ke 5 Ramadhan anak-anak ditadika saya semuanye masih lagi belajar untuk berpuasa.keseluruhan mereka berusia 5thn. Jadi sedikit demi sedikit mereka belajar untuk berpuasa. Bercerita mengenenai kemanisan dan kenikmatan berpuasa bukan sekadar menahan lapar dan dahaga disiang hari,tapi melatih diri kita supaya bersabar. Itulah yang diajarkan oleh guru mereka di tadika Ummi Hajah.


Akhir kalam,semoga berjumpa lagi dalam lembaran keybord di lain masa. Doa saya,Jadilah seorang yang dikagumi,bukan seorang yang akan dicemuh di hari kematian, berjasalah selagi masih ada ruang dan kesempatan. Jadilah manusia yang faham akan maksud ape itu kejadian seorang hamba. Sekian, Wassalam.